Zostaliśmy zaproszeni do współpracy przy kampanii reklamowej dla Kasy Stefczyka. Naszym zadaniem było wzbogacenie spotu z udziałem aktorów o animację osadzoną w realnym świecie. Tym razem stanęliśmy przed nietypowym wyzwaniem - zamiast unikać skojarzeń z bajkami i rysunkami, mieliśmy przywołać ducha dziecięcej wyobraźni.
Animacja miała wyglądać jak rysowana ręką dziecka, ale jednocześnie być spójna wizualnie i estetyczna w kontekście całej kampanii. Kluczem był balans pomiędzy surowością dziecięcej kreski a przyjemnym dla oka designem. Aby animacja mogła rzeczywiście współgrać z nagranym materiałem, już na etapie produkcji wideo nasz zespół był obecny na planie zdjęciowym. Dzięki temu mogliśmy zadbać o odpowiednie ujęcia, perspektywy i przestrzeń do osadzenia animacji w późniejszym etapie postprodukcji.
Choć częstym wyborem w tego typu koncepcjach jest animacja poklatkowa, ze względu na ograniczoną elastyczność przy poprawkach, zdecydowaliśmy się na animację 2D cutout. Dzięki odpowiedniemu trackowaniu i użytym efektom, udało nam się połączyć animację z realnym nagraniem, jednocześnie zachowując klimat poklatkowej animacji.
Kampania składa się z trzech reklam utrzymanych w jednej stylistyce i kolorystyce, tworząc spójną, lekką i zapadającą w pamięć całość. To dla nas duża radość, że mogliśmy być częścią tego projektu. Za każdym razem, kiedy spotykamy tę reklamę w telewizji czy online, na twarzy pojawia się uśmiech. Zobacz efekty naszej pracy i przekonaj się, jak animacja może idealnie współgrać z nagraniami wideo.
credits
Klient: Kasa Stefczyka
Agencja: Apella S.A.
Produkcja: MEWA FILM Sp. z o.o.
Producent: Dagmara Pilis / Mewa Film
Kierownik Produkcji: Marcin Piechowski / Imbir Studio
Scenariusz: Bartosz Filipowicz, Małgorzata Rozalska / Apella S.A.
Reżyseria: Katarzyna Grabek / Shootme
Zdjęcia: Adrian Kuciel / Papaya Films
Design: Karol Dynysiuk / elomate studio
Animacja: Przemysław Białasz, Karol Dynysiuk / elomate studio
testimonials
